In het vorige bericht vertelden we je dat we vaak horen dat mensen met alle goede bedoelingen een gesprek aan gaan op een manier die ze zelf zouden waarderen en dan niet het gewenste resultaat bereiken. De gedachte dat je iemand zo moet behandelen zoals je zelf behandeld zou willen worden, gaat in communicatie gewoonweg niet altijd op.
Sterker nog, het kan juist tot onbegrip, ruzie en ander onheil leiden.
We hebben je laten zien dat er 4 basis-temperamenten in communicatiestijl te onderscheiden zijn en hoe je die voor jezelf en anderen kunt ontdekken. Hier zie je een overzicht van hoe iedere communicatiestijl zich verhoudt.
Wanneer je goed hebt geobserveerd, kun je zien wat de voorkeursstijl van iemand is. Maar hoe dan verder? Wat is nu de juiste stijl van communiceren om tot wederzijds begrip te komen? Lees hier verder.
Wil je nog meer weten over stijlen van communiceren en het Disc model? Of wil je weten hoe je deze kennis voor jezelf of jouw team kunt inzetten? Neem contact met ons op.
Hoe geef je leiding aan introverte en extraverte medewerkers? De vier grootste verschillen hebben we…
Introvert vs Extravert, we zijn echt anders Pandemie, een vloek of een zegen? Als…
Al weer een jaar voorbij, en wederom kunnen we met je delen dat het een…
Vind je het lastig om de werk privé balans in orde te houden? In de…
De baas worden over je werkweek Het afgelopen jaar hebben we diverse mensen met coaching…